Starteris yra gana paprastas įtaisas, susidedantis iš elektrinio variklio ir stovo, kuris, sujungtas su variklio smagračio ratlankiu, jį įjungia, norėdamas jį paleisti. Laikui bėgant, dėl intensyvaus naudojimo starteris susidėvi, o kartais ir sulūžta.
Priklausomai nuo naudojamo modelio, automobilio starteris gali būti skirtingų dydžių. Audi automobilių starterių pasirinkimas platus, o starteriai kaina negąsdina ir yra prieinama. Dažniausiai tai yra nedidelis prietaisas, turintis pakankamai galios, kad alkūninis velenas judėtų.
Tipiški automobilių starterių gedimai yra elektromagnetiniai gedimai, per didelis dantų susidėvėjimas movos sąrankoje, sudegę kontaktai arba vienos krypties sankabos, veikiančios dantytą ratą pažeidimai. Kiekvienas iš šių gedimų paprastai turi skirtingus simptomus.
Dažniausiai galime susidurti su situacijomis, kai starteris nereaguoja į rakto pasukimą. Čia priežastis gali būti baterija arba laidas, tiekiantis srovę starteriui. Jei vis dėlto, nepaisant reakcijos stokos, girdime metalinį garsą, problema gali būti pažeistas elektromagnetas.
Kita sunki situacija yra tada, kai starteris veikia, tačiau negali užvesti variklio. Tikėtina, kad už tai atsakingas sukabinimo mechanizmas. Jei girdime, kad starteris negali pagreitinti variklio iki reikiamo greičio, problema yra akumuliatorius arba užteršti starterio gnybtai ir kontaktai. Garsų automobilio starterio darbą gali lemti susidėvėję krumpliaračiai arba guoliai viduje.
Verta suvokti, kad starteris veikia esant didelei apkrovai, nes per trumpą laiką jis turi užvesti daug didesnį variklį. Todėl jis turėtų būti tinkamai prižiūrimas ir, svarbiausia, vengti automobilio greitinimo per trumpą laiką, nes tai gali sukelti greitesnį starterio nusidėvėjimą ir jo gedimą.
Kaip matote, starteris yra būtinas prietaisas, kuris, nepaisant trumpo veikimo, leidžia transporto priemonei pradėti veikti. Verta patikrinti galimus gedimus ir užtikrinti, kad įranga būtų laiku pakeista.